mandag 19. juni 2017

Australia dag 11 - Tid for litt ekstremsport?

Australia dag 11 
Tid for litt ekstremsport?
Etter noen late dager var det på tide med litt action igjen. For meg handler det mye om å finne en balanse mellom å kose seg, og ha det morsomt. Det var litt av hvert å velge i, men jeg fant ut at et fallskjerm hopp kunne være passe spennede. 
De la opp til tirsdag som hoppdag, og bussen var snart full av håpefulle, klar til å klyve luft.  På vei utover til flyplassen går vi igjennom skjema, sikkerhetsrutiner og mer til. Hodet bakover, kryss armene og se opp. Så ut med armene resten av turen, på signal opp med beina, så lander instruktøren for dere. This is easy, sier intruktøren oppmuntrende i høytaleren. En instruksjonsvideo begynner å rulle mens vi nærmer oss flyplassen. Vel fremme er det nye skjema som må fylles ut, og så er det kun å dra kortet, spenne på seg seletøy og kjøre igang. Flyet tar av og stiger raskt opp til 15000 fot. Vi sitter i ridestilling og sklir fremover på en benk til det er vår tur til å hoppe. Nå er det bare sekunder til vi skal ut. Følelsen er ufattelig uvant når alt man ser er fritt fall så langt øyet rekker. Sjekk skyene der nede, de ser nesten ut som iskrem, sier instruktøren min og ler en kort, hes latter. De er faktisk under oss. Det får meg til å dvele et øyeblikk ved akkurat hvor høyt oppe vi er. Ja, det, og et par ting til. Foran meg krabber en av damene ut døra og fester seg på skroget på utsiden av flyet som en edderkopp. Hun smiler til oss og vinker oss ut. Okay, off we go, sier instruktøren min. Og ut hopper vi, mens vinden presser mot ansiktet. Bråket i fallet er ubeskrivelig. Vi faller litt vel fort mot bakken synes jeg. Det tar noen få minutter å nå bakken. Det hele må beskrives som en helt utrolig flott og rå opplevelse. Behovet for litt spenning er dekt for noen dager. Nå blir det å finne seg en italiensk restaurant og cruise litt rolig rundt med mc resten av dagen, og kanskje ta seg en pils eller tre til kvelden? Endte med den beste pizzaen så langt, en med kylling og dip hos kjeden CRUST i sentrum. Den som jeg fikk anbefalt het Peri-peri og smakte helt fantastisk godt. Denne kjeden fins blant annet også i Brisbane og Melbourne og lager skikkelig god pizza.
Link til fallskjerm skolen Tandem Cairns her.
Du kan lese mer om pizza kjeden CRUST her.







Kveldens pizza hos kjeden CRUST
House Cooked Chicken, Roasted Capsicum, Caramelised Onions, Shallots and Bocconcini on a Tomato base, topped with Peri-Peri sauce (All pizzas topped with 100% Australian Mozzarella cheese)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar