onsdag 21. juni 2017

Australia dag 13 - A day in the sun

I dag våknet jeg grytidlig til en aldeles nydelig soloppgang fra balkongen på rommet mitt på Holiday Inn. Nesten så jeg angret på at jeg byttet over til et annet hotell av samme standard og til en litt lavere pris litt nærmere sentrum. Og jeg blir i Cairns. Hvorfor? Jo fordi det sørover stort sett bare er lite å se annet enn kjøligere, grå skyer og litt regn. Så da vart valget litt enkelt. Samtidig fikk jeg et svært godt tilbud på å forlenge mc leie og slo til. En uke til i det som forhåpentligvis blir sol og gode dager med mc. Sport i å skjemme seg delv bort dette. Som norsk kjennes det litt vel mye og samvittigheten gnager litt. Midt i sentrum er det en offentlig park med en liten sandstrand og offentlig bad. Eller mange nydelige strender her.
Liten videosnutt fra disse dagene her.
I dag er plana å slappe helt av, men i morgen tidlig går turen nok en gang ut med silwerswift og denne gangen til de helt ytterste revene Agincourt ribbon reefs. En heldagstur med tre dykk i rev hvor hvit haien, the great white, svømmer rett utenfor dykkestedet. Som om ikke hvit tipphale revhai er nok. Det er meldt sol og varmt.
Dette er det jeg kom for, de store revene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar