onsdag 28. juni 2017

Australia dag 19 - Virus, karma og en samfunnsfiende

Australia dag 19
Virus, karma og en samfunnsfiende

Vil med dette rette en stor takk til den opplagt forkjølte, snørrete og febersyke psykopaten på sete 48 i bussen på rafteturen til elva Tulla, i Cairns, Australia.
Jeg vet ikke hvem som har oppdratt deg, men det kan umulig ha vært et ansvarlig menneske. Enten det, eller så gikk det ikke inn, noen barn er fryktelig trege sånn.
For å lukke dette hullet i din klart mangelfulle barndom, skal du få inn dette med teskje.
Dersom du er syk, må du holde deg hjemme, fordi du kan smitte andre mennesker.
Jeg gjentar: Dersom du er syk, må du holde deg hjemme, fordi du kan smitte andre mennesker.
Er det så farlig da, tenker du, JEG skal ihvertfall ikke gå glipp av den turen!
Eller kanskje du bare ikke tenkte. Null hjerneaktivitet.
Så, til tross for at du visste at din kropp vibrerte av menneskets eldste fiende, virus, bestemte du deg likevel for å gjennomføre denne turen.
Du dro altså ditt slimete, hostende og snørrete legeme inn i en hermetisk lukket boks, satt deg blid og fornøyd ned i setet, og tenkte, her skal vi være sammen i to timer, og dette skal gå bra! Alt i orden her.
Vel, en liten nyhet til deg, ta en telefon til bookingselskapet, og be om å få avlyst eller utsatt turen neste gang. Fordi takket være deg og din enestående og unike innsats, er garantert i dag, et sted mellom 20 og 70 andre mennesker sengeliggende med forkjølelse. Mest sannsynlig får de nå hele eller deler av sin ferie totalt spolert takket være deg.
Ikke så farlig, tenker du.
Vel, selv får jeg kanskje tre uforglemmelige dager spolert på grunn av deg.
La oss regne om dette til karmapoeng. La oss si at ditt liv er verdt ca 1 000 000 000 poeng, så har du mye å gå på.

Karmaregnskap:
3 morninger, tre ettermiddager, tre kvelder.
6-8 treningsøkter
3 netter på hotell
3 dager på mc
3 feriedager i Australia
Totalt minus i karmapoeng: 1620

Bunnfradrag for utlegg spart pga sykdom: 200 poeng. Siden dette angår ferie, regner jeg om dette til  karmapoeng.
Så kommer det store spørsmålet. Skal dette regnskapet omfatte den totale skaden, det vil si alle berørte av dine valg? La oss for morro skyld gjøre det.
Multiplisert med litt over midan av 69, antallet syke, ca 50 stk, median av 2-4 dagers sykdom, blir det total skade for direkte berørte ca 71000 karmapoeng. Siden du kanskje smitter mange barn, kommer du nok litt ekstra på minus.
Multiplisert med alle disse menneskene som igjen smitter, la oss si, tre personer,  som igjen smitter tre nye, er den totale skaden snart opp i milliarder av karma minuspoeng!
Min melding til deg: Du er en nok på mange måter en, ja jeg sier det rett ut, en samfunnsfiende, og har kommet langt ut på minussiden hva angår karma.

Tusen takk for at du egenhendig klarte å spolere de siste dagene av ferien min.
Du er et godt menneske, og det lyser godhet av deg, jeg og flere med meg synes det. Jeg takker deg av hele mitt hjerte.
Måtte du bli påkjørt av en sementbil.

Takk for oppmerksomheten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar